LYDLOGO

HVAD ER ET LYDLOGO?

Ved du hvad det bedste er?……

Har du lige sunget sætningen færdig i hovedet, så ved du hvad et lydlogo er. Et lydlogo er en vigtig del af firmaets identitet. Et lydlogo bruges som underlægning gennem hele radioreklamen, TV reklamen, Facebook filmen og alle andre Sociale medier hvor du bruger levende markedsføring. Du kan også bruge dit lydlogo som ventemusik på telefonen, som underlægning til telefonsvarerbeskeden og som ringetone på mobilen. Vi har endda været ude for en kunde der fik sit lydlogo afspillet når butiksdøren blev åbnet – i stedet for den klassiske ”ding-dong”.

HVORDAN LAVER MAN ET LYDLOGO?

Når vi skal komponere dit lydlogo, kigger vi først på virksomhedens grafiske identitet. Vi tager også en snak om eventuelle ønsker til musikstilen i jeres lydlogo. Nogle ønsker sang på deres lydlogo, andre er mere til specialkomponerede toner, eller anden form for lydidentitet. Når vi er enige om hvilken vej vi skal gå, begynder vi kompositionen af dit lydlogo. I første omgang er det tanker og måske små melodistykker der præsenteres. En slags; er-vi-på-rette-vej-med-dit-lydlogo? Herefter samler vi de musikalske legekammerater, og går i studiet. Arrangementet gennemgås, og så går vi i gang med at indspille.

HVEM HAR BRUG FOR ET LYDLOGO?

Nu vil vi selvfølgelig gerne påstå at alle har brug for et lydlogo. Men hvis du kun markedsfører dig med et lille videoklip på Facebook en gang om året, eller en ugekampagne på radio hver andet år, så er et lydlogo nok nice-to-have, og knap så meget need-to-have. Et lydlogo er branding, og branding virker kun hvis det er kontinuerligt. Benytter man sig jævnligt af levende medier, bør man have et lydlogo. Det bør man fordi det giver virksomheden et unikt udtryk. Det er også et kvalitetsstempel, da et lydlogo signalerer at man har gjort lidt ekstra for at skille sig ud fra mængden. Du skal også bruge et lydlogo, hvis du vil sikre dig at andre ikke pludseligt lyder ligesom dig. Alle reklameproducenter har nemlig adgang til samme musikkatalog. Og ville det ikke være ærgerligt hvis du pludseligt hører konkurrenten bruge samme stykke musik, som du har brugt de sidste to år? Det vil ikke ske med et lydlogo – det er nemlig unikt komponeret, specielt til dig og din virksomhed. 

Som kædeorganisation er det også vigtigt at have det samme udtryk i hver by. Med produktion af et lydlogo, udvikler vi kædens unikke lydidentitet, og sørger for det er samme ordvalg og samme speaker der bruges hver gang, i alle byer. Vi kan garantere dig for at Netto i Hjørring ikke har et blåt facadeskilt hængende med en rød Siameser kat på. Det er selvfølgelig gult med en sort Skotsk terrier, akkurat som facadeskiltet ved Netto i Næstved. Og sådan skal det også være med virksomhedens lydlogo.

HVAD KOSTER ET LYDLOGO?

Prisen på et lydlogo afhænger selvfølgelig af omfanget af produktionen. 

Vil du gerne have Ed Sheeran til at synge, akkompagneret af et helt symfoniorkester, bliver det et ”lidt” dyrere lydlogo, end hvis du blot skal have en melodi spillet på kazoo (også kendt som Freddy Fræk fløjte). 

Om du er den store internationale virksomhed eller den lille lokale specialbutik, så kan vi komponere et lydlogo der matcher dit behov, og garanteret også dit budget. Lad os tage et snak om dit nye lydlogo.

Kontakt os her

KONTAKT OS

Tak for din henvendelse, vi kontakter dig hurtigst muligt.
Ups! Der skete en fejl. Prøv igen lidt senere.

ALLE PRODUKTER

  • Telefonsvarer speak

  • Speak til profilfilm/produktfilm

  • Speak til TV reklame

  • Speak til SoMe

  • Speak til biografreklame

  • Speak til E-Learning

  • Speak til radioreklame

  • Lydside til telefonsvarer

  • Lydside til profilfilm/produktfilm

  • Lydside til TV reklame

  • Lydside til SoMe film

  • Lydside til biografreklame

  • Lydside til E-Learning

  • Dubbing